5 maisto papildai, kurie gali padėti užtikrinti optimalią imuninės sistemos veiklą

Išlikti sveikam reikia daugialypių sprendimų. Pradedame reguliariu fiziniu aktyvumu, maistinga dieta, pakankamu kiekiu miego ir stengiamės valdyti kasdienį stresą. Maisto papildai tai pat gali turėti savo vietą bandant užtikrinti imuninės sistemos efektyvų veikimą. Didžioji dalis imuninę sistemą palaikančių kompleksų turi vieną bendrą dalyką - antioksidantus. Tai medžiagos, kurios neutralizuoja laisvuosius radikalus tam, kad apsaugotų ląsteles nuo žalos. Paprasčiau kalbant, antioksidantai išlaiko organų ir kūno sistemų sveikatą tam, kad jie teisingai funkcionuotų.

Gera naujiena ta, kad tam užtikrinti nebūtini itin brangūs ar komplikuoti maisto papildai. Netgi atvirkščiai, didžioji dalis sveikatingumo užtikrinimo papildų yra gan paprasti ir baziniai.

1. Vitaminas C

Vitaminas C bene labiausiai žinoma ir plačiausiai vartojamas antioksidantas dėl gerų priežasčių. Šis paprastas, pigus maisto papildas suteikia kūnui didelį antioksidantų užtaisą. Jis tai pat svarbus, nes padeda organizmui pasigaminti kitų svarbių dalykų, kaip karnitinas, vitaminas E. Rekomenduojame varoti su maistu, kadangi vitaminas C tai pat padeda pasisavinti geležį iš jūsų valgomų daržovių.

2. Cinkas

Gal ne toks populiarus, kaip vitaminas C, bet ne ką mažiau svarbus mums yra cinkas. Jis teigiamai įtakoja mūsų skeletines, nervines bei hormonines sistemas ir padeda su baltymų, angliavandenių metabolizmu neskaitant aibės kitų jo atliekamų funkcijų. Maisto papilduose randamas tiek vienas pats, tiek ZMA ar kaulų sveikatos užtikrinimo kompleksuose. Prieš renkantis pasikonsultuokite su specialistu, nes galite "nušauti keletą zuikių" rinkdamiesi kompleksą.

3. Vitaminų ir mineralų kompleksai

Geras vitaminų ir mineralų kompleksas šalant orams retam kuriam neišeitų į naudą, ne tik, kad padėtų užtikrinti optimalų imuninės sveikatos darbą, bet ir padėtų "užkamšyti" per metus atsirandančių vienokių ar kitokių neidealios mitybos sukeltų vitaminų ar mineralų deficitų. Ypač atkreipiame dėmesį tų, kurie išlaiko didelį fizinį aktyvumą apvalius metus, nes dėl su prakaitu prarandamų mineralų, kūnui gali pradėti stigti keletos elementų, kas ženkliai sumažins tiek pajėgumą, tiek atsigavimo laiką po krūvio.

4. Baltymai

Imuninės sistemos pamatas - įvairių baltymų sistema. Daugelis jų funkciniai, kaip hemoglobinas, kuris padeda transportuoti deguonį. Būtent dėl jų svarbu užtikrinti pakankamą kiekį baltymų kasdienėje mityboje, o sportuojantiems baltymai tampa ir kertiniu akmeniu, kuris padeda užtikrinti greitą audinių atsistatymą bei optimalią raumenų baltymų sintezę.

5. Omega 3

Norint išlaikyti puikią imuninę sistemą, užtikrinkite pakankamą gerųjų riebalų suvartojimą. Riebi žuvis, riešutai bei sėklos yra puikūs omega 3 šaltiniai, tačiau moderniam žmogui, kuris kasdien lekia ir skuba tai gali sukelti nepatogumų, kai paskaičiuojama kiek ir kaip dažnai tokio maisto reikės valgyti. Tokiais atvejais šaunus sprendimas - papildyti šių riebiųjų rūgščių maisto papildais. Keletas kapsulių kartu su maistu ir problema išspręsta!

Proteinas.lt kolektyvas linki išlikti sveikiems ir aktyviems ne tik vasarą bet ir šaltuoju metų laiku