Vitaminai ir mineralai

Vitaminų ir mineralų papildai. Ar jų reikia ir ar teisingai juos vartojame?
Pradėję sportuoti ar bandydami dietas paprastai pradedame vartoti įvairiausius vitaminų ir mineralų papildus. Tačiau ar susimastome ar jie dera tarpusavyje?
 
 Vitaminų ir mineralų suderinamumas
Iš tikrųjų vitaminai ir mineralai gali sąveikauti tarpusavyje. Naujausi mokslininkų eksperimentai parodė, kad vitaminų pasisavinimas nepriklauso nuo to, ar komplekse yra mikroelementų. Todėl galima nesibaiminti, kad dėl mineralų nebus pasisavinami vitaminai.
 
Šiek tiek kitokia padėtis su mikro- ir makroelementais. Vartojant juos kartu gali kilti šiokių tokių kėblumų:
 - Mineralai gali konkuruoti ir vieni su kitais, ir su vitaminais. Pavyzdžiui, kalcis mažina geležies, o cinkas – vario, geležies ir kalcio pasisavinimą. Dėl didesnio vitamino C kiekio organizme gali stigti vario. Būtent todėl antagonistinius mikroelementus rekomenduojama gerti skirtingu paros metu. Ptartina vietoje vienos multivitaminų tabletės su dešimčia mineralų verčiau gerti vitaminų papildus atskirai nuo mineralų papildų.
 
 Vitaminų ir mineralų papildai - ar Jums reikia ?
Galima atlikti ir vitaminų kiekio organizme analizę, bet ji nėra tokia svarbi. Daugumos vitaminų perteklius iš organizmo pašalinamas ir nesikaupia. Pavojingas tik vitaminų A ir D perteklius.
Todėl vitaminams taikomos tokios taisyklės: profilaktikai reikia vartoti multivitaminus, kurių dozė neviršija paros poreikio. Sportuojantiems žmonėme gali reikėti didesnių multivitaminų kiekių negu nesportuojantiems. Informacija apir rekomenduojamas vitaminų ir mineralų paros normas nurodoma ant vitaminų pakuočių ir daugelyje farmakologijos žinynų.
 
 Vitaminų ir mineralų papildai – ar man reikalingi?
Šiandien gana sudėtinga išsiversti be vitaminų ir mineralų papildų. Labai pasikeitė žmonių mitybos vertė, ypač pastaraisiais metais. Perkame daug lengvai virškinamo, patogiai vartojamo maisto. Produktai konservuojami, intensyviai apdorojami. Taip jie gali būti ilgai laikomi, tačiau praranda vitaminus ir mineralines medžiagas. Mokslininkai apskaičiavo, kad tris dienas išlaikius produktus šaldytuve, prarandama apie 30 proc. vitamino C. Kur kas mažiau vitaminų yra šiuolaikinėse daržovėse ir vaisiuose, kurie išauginti šiltnamiuose. Vitaminų kiekis juose labai priklauso nuo dirvos, panaudotų trąšų ir laistymo. Todėl labai sunku apskaičiuoti, kiek iš tikrųjų gavote vitaminų.
 
 Vitaminų ir mineralų papildai - kaip ilgai patartina vartoti juos?
Visiems rekomenduojama nuo 1 iki 3 kartų per metus vartoti multivitaminų kompleksus, kuriuose yra gyvybiškai svarbių vitaminų. Profilaktikai tokie preparatai skiriami 1-2 mėnesių kursui.
Tuo metu, kai nevertojate vitaminų ir mineralų papildų, pravartu vartoti Vitaminą C. Laikant ir gaminant maistą, vitaminas C greitai suyra. Todėl daugeliui žmonių jo gali stigti.
 
 Vitaminus ir mineralus vartoti - prieš ar po valgio?
Maiste dažnai yra medžiagų, skatinančių fiziologinį vitaminų pasisavinimą. Todėl multivitaminų kompleksus rekomenduojama vartoti valgio metu, užgeriant pakankamu kiekiu skysčio. Jeigu vitaminų ir mineralų kompleksas vartojamas kartą per dieną, geriausia tai daryti sočiausiai valgant pirmoje dienos pusėje. Jei ant pakuotės neparašyta „kramtomi“, tabletę ar kapsulę reikia praryti nekramtant. Kitaip dalis vitaminų suirs burnoje ir skrandyje.
- See more at: http://proteinas.lt/lt/straipsniai/vitaminai-ir-mineralai#sthash.oPcBbnhj.dpuf