Patarimai svorio mažinimui ir kūno formų dailinimui

 

 

Patarimai svorio mažinimui ir kūno formų dailinimui
 
 

Padidinus suvartojamų baltymų kiekį per parą (25-35 % kalorijų iš baltymų) galime pastebėti keletą naudų:
1) Dėl baltymų terminio efekto pastebimas didesnis sotumo jausmas, kas reiškia mažiau užkandžiavimų likusią dienos dalį ir mažesnį bendrą suvartojamų kalorijų skaičių

2) Raumeninės masės didinimas. Turint omenyje kitus būtinus faktorius (treniruojatės ir valgote bent jau 400 kcal. perteklių) sveikam, aktyviam žmogui norinčiam sutvirtinti kūną reikėtų taikytis į 1.8 g./kg. - 2.6 g./kg. baltymų per parą, tai yra 70 kg. sveriantis žmogus vartotų 125 - 182 g. baltymų per parą. Remiantis tyrimais didesni baltymų kiekiai (iki 3.3 g./kg.) tikrai turi naudos, bet tai labiau padėtų sumažinti priaugtos riebalinės masės kiekį valgant kalorijų perteklių,  o ne padidinti raumenų prieaugį.

3) Raumeninės masės išlaikymas ir riebalų deginimas. Vadovaujantis Evans EM, et al. Effects of protein intake and gender on body composition changes: a randomized clinical weight loss trial. Nutr Metab (Lond) (2012) tyrimo išvadomis grupė vartojusi daugiau baltymų (1.6 g./kg.) ir taikiusi 500 kcal. deficitą pastebėjo didesnį būtent riebalinės masės praradimą (apie 12-14 %). Tai reiškia ši grupė ne tik prarado daugiau riebalų, bet ir išlaikė daugiau raumenų.
 
4) Cholesterolio valdymas. Kitame tyrime (Treyzon L, et al. A controlled trial of protein enrichment of meal replacements for weight reduction with retention of lean body mass. Nutr J (2008)) dalyvavusi grupė vartojo 2.2 g./kg. baltymų, tyrimui pasibaigus šios grupės "blogojo cholesterolio" (LDL-C, kuris siejamas su ateroskleroze bei širdies ligomis) kiekiai ženkliai sumažėjo.

Stimuliantai svorio ir apetito mažinimui

1)Bene lengviausias būdas padėti sau su alkio ir svorio kontroliavimu yra kofeinas. Žmonėms, kurie kofeino įprastai nenaudoja tai gali būti puikus pirmas būdas mažinti alkiui ir didinti energijai, budrumui kai suvartojama mažiau kalorijų dėl mitybinių apribojimų. Gaila, bet žmonėms, kurie yra nejautrūs kofeinui arba išsiugdė jam toleranciją tikėtina, kad šis būdas nepadės.

2)Kai kofeino nebepakanka ar norisi kažko stipresnio, lengva rekomendacija tampa sinefrino papildai. Šis papildas (tai pat žinomas, kaip "kartusis apelsinas" (Bitter Orange) arba Citrus Aurantium padeda gerinti medžiagų apykaitą, virškinimą, cirkuliaciją. Dažnai papilduose būna kombinuojamas su jau minėtu kofeinu, bei kitais ingredientais.

Kai dėl padidejusio svorio ar sunkumų jį metant kalta nepilnavertė mityba

1) Alfa lipoinė rūgštis - Tai mažais kiekias natūraliai nutinkantis antioksidantas žmonėse ir augaluose, atsakingas už energijos procesus, amino rūgščių metabolizmą ir begalę kitų svarbių procesų. Populiarėjanti mokslinė teorija teigia,  kad dėl viršsvorio atsiradę uždegiminiai procesai gali didinti oksidacinį stresą, ko pasekoje, organizmui sunkiau naudoti riebalus, kaip energijos šaltinį, virškinti ir pasisavinti naudingas maistines medžiagas. Šiomis situacijomis papildai kaip ALA, gali būti didelė pagalba mažinant riebalinį sluoksnį ir gerinant bendrą sveikatą.

2) Viena receptorių klasių, atsakingų už sotumo jausma, yra mechanoreceptoriai, kurie aktyvuojami skrandžiui tempiantis. Maistas ir papildai, kurie turtingi skaidulomis, gali padėti aktyvuoti šį receptorių dažniau, kadangi patekę į skrandį jie išsiplečia. Daržovės, vaisiai, pilno grūdo produktai turi didelį skaidulų. Nenorintiems kardinaliai keisti mitybos įpročių rekomenduojama padidinti ir taip mėgstamų valgių vartojimą, kurie turtingi skaidulomis - tai gali būti riešutų sviestas, blynu mišiniai su daugiau skaidulų ir panašūs skanėstai.