Papildai sąnarių sveikatai

 

1. Gliukozaminas

Gliukozaminas yra natūralus kremzlės komponentas, medžiaga, kuri neleidžia kaulams trintis vienas į kitą, ko pasekoje atsiranda sąnarių skausmas ir uždegimai. Ši medžiaga tai pat gali padėti sulėtinti natūralų kremzlių yrimą, kurį sukelia artritas.

Gliukozaminas papilduose naudojamas dvejose formose – gliukozamino hidrochloridas ir gliukozamino sulfatas, tačiau hidrochlorido forma iš atliktų tyrimų leidžia suprasti, kad ji nėra tokia efektyvi, kaip gliukozamino sulfatas. Ši forma, pasak atliktų mokslinių tyrimų, gali palengvinti sąnarių uždegimą bei skausmą, o naudojamą ilgą laiką lėtiną osteoartrito progesą.

Įprastai vartojamas 2-3 kartus per dieną po 300-500 mg. per porciją, kad nesukeltų virškinimo problemų, tačiau yra ir pozityvių tyrimų, kurie aptiko papildomos naudos naudojant ir stipresnes porcijas, kurios siekia 2000-3000 mg. per parą.

 2. Chondroitinas

Kaip ir gliukozaminas, chondroitinas tai pat yra kremzlių „statomoji medžiaga“, kuri gali padėti stabdyti kremzlių yrimą dėl osteoartrito.

Tyrimuose didžiausia nauda pastebima žmonėms, kurie kenčia nuo osteoartrito. Vartoję chondroitiną tyrimo dalyviai pastebi apie ženkliai sumažėjusį sąnarių skausmą ir „sustabarėjimą“.

Šis papildas tai pat reguliariai naudojamas metų metais, kai siekiama sustabdyti kremzlių nykimą.

Dažnai randamas papilduose kartu su gliukozaminu, dėl jų panašaus veikimo principo, įprastai vartojamas 2-3 kartus per dieną po 400-800 mg. per porciją.

3. Bosvelija

Bosvelija, būtent pluoštinė bosvelija, jau nuo seno vidurio rytuose naudojama mažinti uždegiminiams procesams.

Šį efektą patvirtiną ir keletas tyrimų, kuriuose dalyviai naudoję bosveliją praneše apie kur mažesnį sąnarių skausmą lyginant su grupe, kuriai buvo duotas placebas.

Dozacija tyrimuose drastiškai skiriasi, naudojama ir po 100 mg. kartą per dieną, ir po daugiau nei 300 mg. tris kartus per dieną.

4. Žuvų taukai

Retam kam išgirdus žodį omega 3 pirma šovusi mintis yra sąnarių sveikata. Riebiosios kapsulytės įpratai naudojamos širdies sveikatai bei optimaliam smegenų darbui užtikrinti. Žuvų taukuose esančiose omega 3 riebiosiose rūgštyse, randame EPR ir DHR rūgštis, kurios turi anti uždegiminių ypatybių.

Vartojant žuvų taukus tyrimai pastebi ženkliai sumažėjusius sąnarių problemų simptomus žmonėms, kurie kenčia nuo reumatoidinio artrito, tačiau tie patys tyrimai nurodo, kad papildas gali būti ne toks efektyvus kenčiantiems nuo osteoartrito.

Vartojimas išlieka tas pats, kaip ir sveikatingumo sumetimais, stengiamės surinkti nuo 300 mg. iki 1000 mg. kombinuotų EPR/DHR rūgščių per dieną. Norėtume pastebėti, kad žmonėms, kuriems metų metus žuvis, riešutai ar sėklomis turtingas maistas neatrodydavo, kaip patrauklus patiekalas reikėtų orientuotis arčiau maksimalios rekomendacijos.

5. Metilsulfonilmetanas (MSM)

Ši smulki, sieros turinti molekulė papilduose naudojama panašiais sumetimais, kaip ir gliukozamino sulfatas, tačiau žmogaus kūnui neša ir papildomų, antioksidacinių naudų.

Efektyviausia žmonėms, kurie kovoja su osteoartritu, bet dėl savo uždegiminius procesus malšinančių ypatybių MSM randamas beveik visuose su sąnarių sveikata susijusiuose papilduose.

6. Haliurono rūgštis

Dar vienas papildas, apie kurį pirmiau pagalvojama, kaip apie papildą skirtą kitiems sveikatingumo tikslams pasiekti, šiuo atveju, haliurono rūgštis plačiai žinoma dėl odos sveikatingumo gerinimo, kadangi apie pusę šios rūgšties galime rasti odoje, kur haliurono rūgštis jungiasi su vandeniu, kad padėtų išlaikyti optimalų odos drėkinimą, ko pasekoje, oda atrodo švelnesnė ir sveikesnė.

Bet šiandien kalbame apie sąnarių sveikatą, tad pirmiausia padėkime jums įsivaizduoti situaciją. Žmogaus kūne, tarp kremzlių, galime rasti vadinamąjį „sinovinį skysti“, kuris užpildo tarpus tarp kremzlių, kapsulių ir juos tarsi sujungia neleisdamas jiems papildomai dilti juos judinant. Būtent šiame skystyje ir randame didelį kiekį haliurono rūgšties.

Tyrimuose padidintas haliurono rūgšties vartojimas ženkliai sumažina kelio sąnarių skausmus ir padeda sustiprinti patį kelią. Tai turbūt vienas efektyviausių papildų bendrai sąnarių sveikatai užtikrinti.

7. Apibendrinimas

Išgirdus tiek daug įvairių ingredientų ir komponentų, gali susidaryti įspudis, kad bus sunku išsirinkti būtent tai, ko ieškote jūs.

Tačiau pasitarus su specializuotu daktaru ar sporto mitybos profesionalu, o kartais ir maisto papildų konsultantu, ši problema išsprendžiama, ypač, kai rinkoje išpopuliarėjo „Flex“ tipo papildai. Šį terminą laikykite, kaip kodiniu pavadinimu, kad tai gamintojo papildas skirtas sąnarių sveikatai, kuriame įprastai rasite tuziną minėtų ir kitų ingredientų skirtų padėti palaikyti sąnarių sveikatą, kremzles, sąnarių sutepimą, padėti vengti sąnarių uždegimo bei skausmo.