Maisto papildai

Maisto papildai yra nuostabus įrankis, padedantis pasiekti užsibrėžtus tikslus. Jei jūsų tikslas būti didesniu, stipresniu, greitesniu, arba tiesiog būti geresnės formos, papildai gali padėti padidinti galimybę pasiekti šį tikslą. Šiame straipsnyje trumpai aptarsime 5 įrodytus papildus, kurie gali padėti jums pasiekti savo tikslus.
  1. Išrūgų proteinas yra tas papildas, kuris turėtų būti jūsų papildų lentynoje ištisus metus. Nors baltymai, gauti iš maisto šaltinių, gali suteikti didesnį ilgiau įsisavinamų baltymų kiekį (ypač prieš miegą, siekiant kompensuoti badavimo laikotarpį, kuris paprastai atsiranda miego metu), išrūgų proteinas greitai patenka į raumenis, taip sukurdamas galingą anabolinį efektą. Geriausias laikas vartoti tokio tipo proteiną yra po treniruotės ir ryte prieš pusryčius.
  2. Reguliariai vartojant šakotos grandies amino rūgštis (BCAA), padidėja raumenų tankis ir sutrumpėja atsistatymo laikas. Kadangi šios trys amino rūgštys metabolizuojamos tiesiogiai raumenyse, jos yra ypač svarbios atkuriant raumeninį audinį po fizinių krūvių. Kaip pagrindinė raumenų stiprinimo dalis, BCAA turėtų būti kiekvieno sportininko papildų sąrašo viršuje.
  3. L-glutaminas sudaro iki 60 proc. laisvai cirkuliuojančių amino rūgščių raumeniniame audinyje ir yra labai svarbus raumenų atsigavimui. Taip pat ši amino rūgštis stiprina imuninę sistemą. Jei raumenyse ir kitose kūno sistemose yra pakankamas kiekis L-glutamino, raumeninis audinys lengviau atlaikys fizinį stresą. Po sunkios treniruotės, L-glutamino lygis sumažėja net 50 proc. Kai kiti audiniai reikalauja L-glutamino, pastarasis dažniausiai yra vagiamas iš raumenų, taigi papildomas jo vartojimas yra būtinas.
  4. Kreatinas – tai papildas, kuris gali padėti padidinti jūsų raumenis ir jėgą. Natūraliai kreatinas gaminasi inkstuose, kepenyse ir kasoje, iš kur jis transportuojamas į raumeninius audinius, kuriuose yra paverčiamas į kreatino fosfatą, iš kurio gaminamas ATF, pagrindinis energijos šaltinis. Nors ir gaminamas organizme, jo kiekis pakankamas tik kasdieninėms ląstelių funkcijoms užtikrinti. Siekiant geresnių sportinių rezultatų, papildomas kreatino vartojimas yra būtinas. Nepaisant dabar esančių įvairiausių šio papildo formų, pati seniausia iš jų – kreatino monohidratas, kaip rodo tyrimai, yra pats efektyviausias.
  5. Siekiant pagerinti fizinius rezultatus ir užsiauginti raumenų, pirmiausiai turi būti gera bendra fizinė būklė. Omega 3 rūgštys palaiko normalią kraujotaką ir padeda maisto medžiagoms, tokioms kaip baltymai ir angliavandeniai, pasiekti raumenis. Omega 3 taip pat sutepa sąnarius, gerina širdies bei kraujagyslių funkcijas, prisideda prie normalios hormonų pusiausvyros organizme.
Papildai šiandien yra laikomi kaip būtinybė ir svarbi dalis, siekiant subalansuotos mitybos, nuo kurios priklauso gera fizinė būklė ir sportiniai rezultatai.