Magnis

Magnis yra gyvybiškai svarbus žmogaus organizmui. Tai ketvirtas pagal kiekį organizmo mikroelementas, kuris aktyvina daugiau nei 300 fermentų veiklą, dalyvauja angliavandenių, riebalų, baltymų, energijos apykaitoje, šilumos reguliacijos procese, plintant nerviniam impulsui, palaikant raumenų dirglumą. Magnis svarbus taip pat kalcio, kalio, fosforo, vario, cinko ir vitamino C apykaitai. Šis mineralas palaiko normalų širdies ritmą, reguliuoja širdies nervų ir raumenų aktyvumą, plečia kraujagysles, saugo nuo aterosklerozės, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, reguliuoja kraujo spaudimą, nervinių ląstelių mitybą.
 
Žmogaus organizmas pats negali pasigaminti taip jam reikalingo magnio, todėl jį turi gauti su maistu. Geriausi magnio šaltiniai yra grūdų produktai: duona, sėlenos, kruopos, žirniai; žalialapiai augalai: petražolės, krapai, rūgštynės, špinatai, taip pat jo yra krevetėse, krabuose, juodojoje arbatoje, riešutuose, šokolade, kopūstuose, morkose ir kituose produktuose. Pieno produktuose magnio nedaug, bet jis gerai pasisavinamas. Kadangi su maistu gaunamas nepakankamas mineralo kiekis, todėl reikia vartoto magnio papildomai. Magnio maisto papilduose būna įvairių formų pavidalu. Kiekvienas junginys turi skirtingą gryno magnio kiekį, todėl svarbu atkreipti dėmesį, kiek junginyje yra grynojo magnio. Didžiausias magnio kiekis yra magnio okside. Kad magnis būtų gerai pasisavinamas iš magnio oksido, jį reikėtų gerti valgio metu, kada daugiau išsiskiria skrandžio rūšties. Kituose junginiuose: magnio citrate, magnio laktate, magnio gliukonate, magnio orotate gryno magnio būna mažiau, todėl jų reikia gerti daugiau tablečių per dieną. Iš šių junginių magnio pasisavinimui nebūtina skrandžio druskos rūgštis, todėl jų būna ir su apvalkalu, ištirpstančiu žarnyne, ir tokio pavidalo magnį reikėtų vartoti tarp valgių.
 
Magnio nauda:
  • palaiko normalias raumenų ir nervų funkcijas,
  • palaiko normalų širdies ritmą,
  • dalyvauja energijos apykaitoje,
  • dalyvauja maisto medžiagų apykaitoje,
  • apsaugo nuo raumenų mėšlungio.
Papildomai vartojant magnio preparatus sustiprėja nervų sistema, gerėja miegas, didėja atsparumas stresui. Trūkstant jo iš organizmo pasišalina kalcis, todėl svarbu, kad magnio kiekis organizme būtų pakankamas.

Jei Jūs magnio gaunate per mažai. Trūkstant magnio ima kamuoti nuovargis, raumenų skausmas, mėšlungis, sutrinka širdies, virškinamojo trakto veikla, nemiga, galvos skausmai, atminties sutrikimas, gebėjimas susikaupti.
 
Jei Jūs magnio gaunate per daug. Vartojant per didelius kiekius magnio (nuo 1 iki 2 gramų) gali prasidėti viduriavimas. Taip atsitinka dėl likusio žarnyne nepasisavinto magnio, kuris pritraukia vandenį.
 
Vartojimas: 300-400 mg. magnio per dieną iš maisto, papildų arba abiejų šaltinių. Dienos dozę suvartoti per 1-2 kartus valgio metu, jei tai magnio oksido forma. Naudojant magnį kitokioje formoje, jį vartoti tarp valgių.