Kaip greičiau numesti svorio? Kardio ar svorių kilnojimas?

The Pros and Cons of Cardio vs. Weight Training - Anthony Tornambe
 
Kaip greičiau numesti svorio? Kardio ar svorių kilnojimas?
 
Įvairūs mokslininkai daug kartų tyrė, kiek kalorijų sudeginama atliekant įvairias fizines veiklas. Mokslininkų teigimu, kūno svoris gali būti naudojamas įvertinti, kiek kalorijų sudeginate įvairių fizinių veiklų metu. Daugeliu atvejų, kuo didesnis jūsų svoris, tuo daugiau kalorijų jūs sudeginate. Todėl turėtumėte sudeginti daugiau kalorijų per vieną kardio treniruotę nei per vieną svorio kilnojimo treniruotę, turėdami omenyje, jei treniruočių trukmė būtų vienoda. Vis tik per treniruotę sudegintų kalorijų skaičius toli gražu ne viskas. Nors sunkioji atletika paprastai sudegina mažiau kalorijų nei kardio, ji turi ir kitų privalumų: tai yra tiesiausias kelias į greitesnį medžiagų apykaitos režimą. Tiksliau, mokslininkai įrodė, kad svorių kilnojimas yra susijęs su „post-burn“ efektu – efektyvesnis kalorijų deginimas net ir po fizinio krūvio. Medžiagų apykaita sparčiau dirba net iki 38 valandų po svorio kilnojimo treniruočių. Po kardio treniruočių šio pakitimo nebuvo pastebėta. Tai reiškia, kad svorių kilnojimas padeda deginti riebalus ne tik treniruotės metu, bet ir po jos. Iš esmės atliekant įvairius fizinius užsiėmimus, kuo intensyvesnė treniruotė, tuo daugiau kalorijų sudeginama. Tačiau svorių kilnojimas dažnai prisideda ne prie svorio metimo, o dėl kūno sudėties pokyčių. Pavyzdžiui, kilnojant svorį galima padidinti raumenų masę ir panašiai pakeisti kūno sudėtį. Jei padidėja raumenų ir sumažėja riebalų kiekis, skaičius svarstyklėse gali ir nesikeisti, nors vaizdas veidrodyje ir bendra savijauta bus geresnė. Taigi, jei jūsų tikslas yra ne vien tik numesti svorio, o pakeisti kūno sudėtį, tikslinga svorio kėlimo treniruotes derinti su kardio treniruotėmis.
 
TAIGI SVORIŲ KĖLIMAS IR KARDIO - KAS YRA EFEKTYVIAU? 
 
Tiek kardio, tiek svorio kilnojimas gali padėti pagerinti jūsų sveikatą. Kardio treniruotė paprastai sudegina daugiau kalorijų nei svorių kilnojimas. Tačiau jūsų medžiagų apykaita po jėgos treniruočių išliks greitesnė ilgesnį laiką ir riebalų deginimo procesas vyks ilgiau. Tai yra organizmas degins kalorijas net ir po fizinio krūvio. Be to, svorių kilnojimas padeda efektyviau auginti raumenis. Taigi, jei norite pakeisti savo kūno sudėtį ( sumažinti riebalų ir padidinti raumenų) kombinuokite svorių kilnojimą su kardio treniruotėmis – tai tiesiausias kelias į svajonių kūną.