Testosteronas ir kaip padėti išlaikyti jo lygius, kovoti su mažo jo lygio simptomais


Testosteronas ir kaip padėti išlaikyti jo lygius, kovoti su mažo jo lygio simptomais

 

 

Gali būti, kad kai kuriem jau yra tekę matuoti savo testosterone lygius, bet skaičius ant lapo dar nepasako visos istorijos. Bendras jūsų testosteronas gali būti padalintas į tris grupes:

 

1)     Tvirtai pririštas testosteronas – Apie du trečdaliai testosterono jūsų kraujyje yra susieti su lyties hormonu globulinu (SHBG). Kūnas šio testosterono naudoti negali.

2)     „Palaidai“ pririštas testosteronas – Apie trečdalis testosterono yra susietas su albuminu. Kūnas šį testosteroną naudoti gali su šiokiomis tokiomis pastangomis.

3)     Laisvasis testosteronas – Mažas procentas testosterono (apie 1-4 %), kuris laisvai sklando kraujyje ir enzimo pagalba gali būti paverstas į DHT, labai stiprų androgeną

Kartu, jūsų „palaidas“ ir „laisvas“ testosteronas sudaro biologiškai prieinamą testosteroną, kurio įtaka jūsų sveikatai, energijai, libido yra didesnė nei bendro jūsų turimo testosterono.

Testosterono papildai yra papildai, kurie padeda išlaikyti sveikus šių dviejų grupių testosterono lygius. Turėkite omenyje, kad šiandien kalbėsime apie natūralius būdus įtakoti testosterono gamybą, o ne vadinamuosius „steroidus“.  Su keletu jų ir norime supažindinti:

1)     D-aspartinė rūgštis – Testosterono gamybos amino rūgščių reguliatorius, kuris mokslinių tyrimų metu rodo daug potencialo padedant su vyrišku vaisingumu, o atletams/sportininkams aktualus, kai norima trumpo (apie 2 savaičių) testosterono šuolio prieš varžybas, padidėjusias apkrovas ar tiesiog padėti “suvesti galus”, kai testosterone lygiai ženkliai sumažėję.

 

http://www.scirp.org/journal/PaperInformation.aspx?paperID=24016

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0271531713001735

 

2)     Tribulus terrestris – Augalas, kurio vaisiai (saponinai) jau tūkstančius metų naudojami Indų bei Kinų medicinoje, skirtas libido ir seksualinio gerbūvio gerinimui. Tyrimai pastebi, kad saponinai tai pat stipriai prisideda prie normalios vidaus organų funkcijos.

 

Tyrimai:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27401787

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27760089

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23723641

 

3)     Magnis – Visiem gerai žinomas mineralas. Bet ar žinojote, kad magnio deficitas yra antras pagal dažnumą nustatomas nepriteklius išsivysčiusiose šalyse. Aukštas kraujo spaudimas, insulino nejautrumas, nervinis nuovargis, mažas fizinis pajėgumas ir aibė kitų bėdų susiejamos su magnio trūkumu. Magnio trūkumai dažnais atvėjais tai pat būna atsakingi už anabolinių hormonų (įskaitant testosteroną) optimalią gamybą ir reguliavimą.

 

Tyrimai:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1619184

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3958794/

 

4)     Cinkas – Svarbus mineralas, kuris sąveikauja su begale enzimų. Padeda užtikrinti gerą antioksidacinių enzimų, smegenų, imuninės sistemos funkcionavimą bei padeda palaikyti optimalius testosterono lygius.

 

Tyrimai:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19536417

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17984944

 

 

5)     Maca – Daržovė iš Peru, išvaizda panaši į ropę, kuri jau ilgą laiką vartojama vyrų, kaip afrodiziakas, libido didintojas, erekcinių sutrikimų šalintojas, o moksliniai tyrimai sako, kad ši daržovė moterims gali padėti kontroliuoti estrogeno lygius, padėti kovoti su nerimu ir depresija

 

Tyrimai:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19781622

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18784609

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19260845

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18784609

 

Papildai, apie kuriuos kalbėta straipsnyje:

D-aspartinė rūgštis

Tribulus Terrestris

Magnis

Cinkas

Maca