CINKAS - REIKALINGAS VISIEMS

 

Cinkas reikalingas visiems – ir vyrams ir moterims. Jeigu vargina sausėjantys ar slenkantys plaukai, šerpetojanti, pavargusi oda, spuogai, lūžinėjantys nagai, peršalimo ligos – gali būti, kad organizmui  trūksta cinko. Moterims jis svarbus todel, kad yra atsakingas už baltymų sintezę , o iki 98 proc. nagų ir plaukų  sudaro baltymai. Odos lygumą ir stangrumą palaikantis kalogenas – taip pat baltymas. Sulėtėjus kalogeno gamybai, oda pradeda greičiau raukšlėtis, praranda stangrumą ir švytėjimą. Taigi kuo efektyviau gaminami baltymai, tuo tvirtesni, sveikesni nagai, plaukai ir oda.

 

Bet  kodel jis reikalingas būtent vyrams? Todel, kad be vi kitų naudingų savybiu cinkas palaiko prostatos ir vyriškų hormonų veiklą. Prostatos audiniams reikia iki dešimt kartų daugiau cinko nei kitoms organizmo ląstelėms. Kai kurie tyrimai rodo, kad cinkas netgi gali padėti užkirsti kelią vis daugiau vyrų paliečiančiam prostatos vėžiui. Taip pat cinkas yra būtinas sportuojantiems ir dirbantiems intensyvų fizinį darbą – padeda atsigauti po intensyvios treniruotės, skatina raumenų masės formavimąsi, suteikia energijos ir pagerina medžiagų apykaitą.

 

Cinkas ypač svarbus vyrams nes užtikrina normalų lytinių organų funkcionavimą. Nuo šio elemento kiekio tiesiogiai priklauso potencija, reproduktyvumo funkcija bei lytinis aktyvumas.

 

Didelis cinko kiekis yra pastebimas vyro spermoje. Sekso ir ejakuliacijos metu vyras praranda iki 5 mg šio elemento. Naturalu, kad jį reikia papildyti. Sunkus fizinis krūvis taip pat atima nemažai cinko, kas pasėkoje sumažėja sėklinio skysčio kiekis bei lytinio hormono testosterono kiekis kraujyje. Profesionalūs sportininkai vartoja savo sudėtyje šį elementą turinčius maisto papildus. (Pvz.: maisto papildas ZMA).

 

Kur galima rasti cinko: mėsoje ir jos produktuose, sūryje, kruopose, riešutuose, kepenyse, piene, obuoliuose, kriaušėse, vyšniose, bulvėse, kopūstuose. Taip pat cinko yra jautienoje, kalakutienoje, kiaušiniuose. Daugiausiai cinko yra jūros gėrybėse.

 

 

Bet nereikėtų persistengti. Atkreipkite dėmesį, jog kasdien vartojant cinką didelėmis dozėmis galima ir pakenkti organizmui, pabloginti kitų mineralinių medžiagų (pvz., vario) įsisavinimą, sumažinti „teigiamo“ cholesterolio lygį. Cinko paros norma suaugusiems žmonėms 15 mg.