Amino rūgštys

Amino rūgštys - tai organiniai junginiai, kurie organizme naudojami baltymų, vitaminų, fermentų, hormonų sintezei bei kai kurioms biologiškai aktyvioms medžiagoms sintetinti. Iš viso žinoma virš 100 amino rūgščių. Pagrindinių, baltymus sudarančių, amino rūgščių yra 20. Šios pagrindinės amino rūgštys yra skirstomos į dvi grupes:
 
Esminės amino rūgštys:
  • Fenilalaninas,
  • Izoleucinas,
  • Lizinas,
  • Leucinas,
  • Metioninas,
  • Treoninas,
  • Triptofanas,
  • Valinas.
Neesminės amino rūgštys:
  • Alaninas,
  • Argininas,
  • Asparaginas,
  • Asparto rūgštis,
  • Cisteinas,
  • Glicinas,
  • Glutaminas,
  • Histidinas,
  • Prolinas,
  • Serinas,
  • Tirozinas.
Amino rūgščių nauda:
  • gerina atmintį, padeda susikaupti, normalizuoja centrinės nervų sistemos veiklą;
  • skatina raumeninio audinio augimą (anabolizmą), didina ištvermę, jėgą;
  • gerina miegą, didina organizmo atsparumą, skatina teigiamas emocijas, gerina nuotaiką.
Amino rūgščių vartojimas
Amino rūgščių labiausiai reikia intensyviai sportuojant, kuomet patiriamas didelis fizinis stresas. Suvartokite porciją 20-40 min. prieš treniruotę ir porciją iškart po jos, taip užtikrinsite raumenų masės apsaugą nuo irimo, greitesnį atsistatymą po fizinio krūvio. Taip pat rekomenduoja amino rūgštis vartoti ne tik prieš ir po fizinio krūvio, bet ir tarp valgių, ryte prieš pusryčius bei prieš einant miegoti.
Amino rūgštys kartu su angliavandeniais yra puikus sprendimas sportininkams, kuriems reikalingas greitas visapusiškas atsistatymas, nes tokiu būdu ne tik atnaujinamos glikogeno atsargos organizme, bet ir suteikiama greita pagalba pavargusiems raumenims.